- အခြင့္အလမ္း
နည္း(၄၅) စူးစမ္းေလ့လာ သူတစ္ဦး ျဖစ္ပါေစ အျခား စီးပြားေရး လုပ္ငန္း တစ္ခုက ႀကီးက်ယ္ ေကာင္းမြန္တဲ့ “အိုင္ဒီယာ” (စိတ္ကူး)တစ္ခုကို အသံုးျပဳေနတာ ၾကားရင္ ယင္းကို ေဖာ္ထုတ္ ဖို႔စူးစမ္း ေလ့လာေရး အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ ေစလႊတ္ပါ။ ထူးခြ်န္တဲ့ ဆားဗစ္ေပးမႈ အတြက္ လူသိမ်ားတဲ့ ဆူပါမားကက္ တစ္ခုက ဆား ဗစ္ေကာင္း တယ္လို႔ ၾကားရတဲ့ေနရာကို ကုမၸဏီက ကားကိုယူၿပီး အဲဒီေနရာ အေရာက္သြားၿပီး ေလ့လာဖို႔ ဝန္ထမ္းမ်ား ကို အားေပး တယ္။ သူတို႔ေတြက မွတ္စု မ်ား ေရးမွတ္ၿပီး ဌာနျပန္ေရာက္တဲ့အခါ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတဲ့ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ဖို႔ အတြက္ ေဆြးေႏြးၾကတယ္။ အျခားစူးစမ္းေလ့လာေရးအဖြဲ႕မ်ား က ေဖာက္သည္မ်ား ဒါမွမဟုတ္ ဝန္ထမ္း မ်ားျဖစ္ႏိုင္တယ္။ သူတို႔က သူတို႔ရဲ႕ ရွာေဖြ ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားကို စီမံခန္႔ခြဲေရးအဖြဲ႕သို႔ အစီရင္ခံမွာျဖစ္တယ္။ သင့္နားႏွင့္မ်က္စိ မ်ားက အိုင္ဒီယာအသစ္မ်ားအတြက္ ဖြင့္ထားပါ။ ရံဖန္ရံခါ သူတို႔က မထင္မွတ္ တဲ့ ေနရာမ်ားမွ လာႏိုင္ပါတယ္။
ဆံုး႐ံႈးသြားသည့္ေဖာက္သည္ကို ျပန္ လည္ထိန္းသိမ္းျခင္း
ဆံုး႐ံႈးသြားတဲ့ ေဖာက္သည္ ဒါမွ မဟုတ္ ဆံုး႐ံႈးေျခရွိတဲ့ ေဖာက္သည္ကို ျပန္လည္ထိန္းသိမ္းဖို႔ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ (၂)ခု လုပ္ဖို႔လိုအပ္တယ္။ (၁) ဆံုး႐ံႈးသြားတဲ့ ေဖာက္သည္မ်ားရဲ႕ ႀကီးမားတဲ့ တန္ေၾကးအေၾကာင္း အသိ အမွတ္ျပဳၿပီး သင့္ဝန္ထမ္းမ်ားကို ေျပာျပ ပါ။ (၂) ေပ်ာ္ရႊင္မႈမရွိတဲ့ ဒါမွမဟုတ္ ဆံုး႐ံႈးသြားတဲ့ ေဖာက္သည္ကို ျပန္ရ ေအာင္ တိက်တဲ့ ေျခလွမ္းမ်ားကို အသံုး ျပဳပါ။
နည္း(၄၆) ဆုံးရႈံးသြားတဲ့ ေဖာက္သည္ ရဲ႕ တန္ဖုိးကုိ သင့္ဝန္းထမ္းမ်ား အေသအခ်ာသိပါေစ။
ဆံုး႐ံႈးသြားတဲ့ ေဖာက္သည္ တစ္ေယာက္ရဲ႕ တန္ဖိုးကို လူေတြက သိပ္ မသိၾကပါဘူး။ ေပ်ာ္ရႊင္ေက်နပ္မႈမရတဲ့ ေဖာက္သည္တစ္ေယာက္က ကြ်ႏု္ပ္တို႔ႏွင့္ အဆက္အဆံမလုပ္ေတာ့ဘူးဆိုရင္ ဆံုး႐ံႈး မႈ တန္ဖိုးက တို႔ထင္တာထက္ အမ်ားႀကီး ပိုပါတယ္။ ဆံုး႐ံႈးသြားတဲ့ေဖာက္သည္ တစ္ဦးတည္းရဲ႕ တန္ေၾကးက ဘယ္ ေလာက္ႀကီးမားႏိုင္သလဲဆိုတာ ကြ်ႏု္ပ္က ေအာက္ပါ႐ိုးရွင္းတဲ့ ဇာတ္ေၾကာင္းေလး ႏွင့္ သာဓက ေဆာင္ျပေလ့ရွိပါတယ္။ သင္က Happy Jack's ကုန္ေျခာက္ ဆူပါမားကက္ရဲ႕ ပိုင္ရွင္တစ္ဦးဆိုပါစို႔။ မစၥက္ဝီလီယံဆိုသူ အမ်ိဳးသမီးႀကီးတစ္ဦး က သင့္ဆူပါမားကက္မွာ ႏွစ္မ်ားစြာ ေဈးဝယ္ေနခဲ့သူျဖစ္တယ္။ သူမက ယခု အဲဒီမွာ ေဈးဝယ္ရပ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။ သူမႏွင့္ဆက္ဆံမႈအေပၚဆိုင္က အသိ အမွတ္ျပဳပံုမရဘူးလို႔ ခံစားမိလို႔ပဲျဖစ္တယ္။
မစၥက္ဝီလီယံက “ဂြတ္ဘုိင္” လုပ္သြား
မစၥက္ဝီလီယံက Happy Jack မွာ ဝယ္လာခဲ့တာၾကာေပမဲ့ အဲဒီက အေရာင္း ဝန္ထမ္းက ပန္းသီးအထုပ္ႀကီးမွ အထုပ္ ေသးေသးလိုခ်င္တာမ်ိဳး၊ ဆလတ္ရြက္ အထုပ္ႀကီးကို ခြဲလိုခ်င္တာမ်ိဳးကို မေရာင္း ေပးဘူး။ ဒါတင္မက “႐ူးေၾကာင္မူးေၾကာင္” မိန္းမႀကီးလို႔ေတာင္ အထင္အျမင္ ေသးလိုက္ေသးတယ္။ ေငြသိမ္းသူက လည္း သူမခ်က္လက္မွတ္ႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး အေထာက္အထား ပံုစံ(၂)မ်ိဳး ေတာင္းဆို တယ္။ သူမကို ရာဇဝတ္သားလို႔မ်ား ထင္ေနသလားပဲ။ အဆိုးဆံုးကေတာ့ သူမ အဲဒီမွာ ေဈးဝယ္တာကို အေရာင္းဝန္ထမ္း ေတြက ဂ႐ုစိုက္မႈပိုေလ်ာ့နည္းလာတယ္လို႔ ခံစားမိျခင္းပဲျဖစ္တယ္။ သူမက အဲဒီဆိုင္ မွာ သူမရဲ႕ ေခြ်းႏွဲစာထဲမွ တစ္ပတ္မွာ ၅၀ ေဒၚလာဝယ္ျခမ္းေနတာျဖစ္တယ္။ ဆိုင္ ဝန္ထမ္းေတြအတြက္ကေတာ့ ဒီေလာက္ ကေလးက ဘာမွမႈေလာက္စရာ မဟုတ္ ဘူးလို႔ ထင္ေနေပလိမ့္မယ္။ သူမ ေက်နပ္၊ မေက်နပ္ ဘာမွ ဂ႐ုစိုက္ပံုမေပၚဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သူမ တျခားဆိုင္မွာ ဝယ္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တယ္။
ဝန္ထမ္းေတြက ဘယ္လိုဘယ္လို အျမင္ရွိသလဲ။
သူတို႔က ဘာမွပူပန္မႈမရွိ၊ Happy Jack ဆိုတာ ဆိုင္ခြဲအမ်ားႀကီးနဲ႔လုပ္ကိုင္ ေနတဲ့လုပ္ငန္း။ မစၥက္ဝီလီယံတစ္ေယာက္ ေလာက္ကိုေတာ့ မမႈပါဘူး။ အမ်ိဳးသမီး ႀကီးက တစ္ခါတစ္ရံမွာ ဂဂ်ီဂေၾကာင္က် ေသးတယ္။ သူမဆီက ေဒၚလာ ၅၀ မရ ေပမဲ့ လုပ္ငန္းမွာ ဘာမွထိခိုက္မႈမရွိ ဆက္လက္ရပ္တည္ႏိုင္တာပဲ။ အရွည္ကို မျမင္တဲ့ ဝန္ထမ္းမ်ားက မစၥက္ဝီလီယံကို ကုမၸဏီႀကီးႏွင့္ ဆက္ဆံ ေနတဲ့ ေခ်ာက္ခ်ီးေခ်ာက္ခ်က္ ေဖာက္ သည္လို႔ပဲ ျမင္ၾကတယ္။ သို႔ေပမဲ့ ေရရွည္ အျမင္ႏွင့္ အျခားတစ္ဖက္က လွည့္ စဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္။
ေဖာက္သည္တစ္ဦးထက္မက ဆုံးရႈံး
မစၥက္ဝီလီယံကို ဆံုး႐ံႈးမႈက ေဒၚလာ ၅၀ ထက္မကပါဘူး။ သူမက ရက္သတၲ တစ္ပတ္မွာ ေဒၚလာ ၅၀ ဖိုးဝယ္တာ ေၾကာင့္ တစ္ႏွစ္ဆို ေဒၚလာ ၂၆၀ဝ ဒါမွ မဟုတ္ (၁၀)ႏွစ္ဆို ေဒၚလာ ၂၆,ဝ၀ဝ ျဖစ္တယ္။ သူမက Happy Jack မွာ တစ္သက္တာလံုးဝယ္ႏိုင္ပါတယ္။ သို႔ေပမဲ့ (၁၀)ႏွစ္ေလာက္ပဲဝယ္တယ္ထား။ “ဂယက္႐ိုက္ခတ္မႈအက်ိဳးဆက္” (ripple effects) က အမ်ားႀကီးပိုဆိုးရြား ေစတယ္။ စိတ္မခ်မ္းသာတဲ့ ေဖာက္သည္ တစ္ေယာက္က သူရဲ႕စိတ္မခ်မ္းသာမႈ အေတြ႕အႀကံဳအေၾကာင္း အျခားသူ(၁၁) ေယာက္ေလာက္ကို ေျပာျပတတ္တယ္လို႔ ေလ့လာ မႈမ်ားက ျပသထားခ်က္ရွိတယ္။ တခ်ိဳ႕သူေတြက သည့္ထက္မကေတာင္ ေျပာႏိုင္ပါေသးတယ္။ သို႔ေပမဲ့ မစၥက္ ဝီလီယံက (၁၁)ေယာက္ေလာက္ကိုပဲ ေျပာတယ္လို႔ ယူဆလိုက္ရေအာင္။ အထက္ေဖာ္ျပပါ ေလ့လာခ်က္မ်ားကပဲ အဆိုပါ လူ(၁၁)ဦးထဲမွ တစ္ဦးခ်င္းစီက ေနာက္ထပ္ ပ်မ္းမွ် (၅)ဦးကို ေျပာတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ Happy Jack ႏွင့္ပတ္သက္တဲ့ မေကာင္းသတင္းကို လူဘယ္ႏွေယာက္ ၾကားသိသလဲဆိုတာ တြက္ၾကည့္ရေအာင္ မစၥက္ဝီလီယံ ၁ အျခား(၁၁)ဦးကိုေျပာ +၁၁ တစ္ဦးခ်င္းကေနာက္ထပ္ (၅)ဦးကိုေျပာ +၅၅ ၾကားသိရသူဦးေရေပါင္း ၆၇ ၾကားသိရသူအားလံုး(၆၇ ဦး)က Happy Jack ကို ဆန္႔က်င္ခ်င္မွ ဆန္႔က်င္ မွာပါ။ ယင္း ၆၇ ဦးထဲမွ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္း က ယင္းဆူပါမားကက္မွာ မဝယ္ဘူးလို႔ ယူဆရင္ ၁၇ဦး(ကိန္းျပည့္ယူ)ေလာက္ျဖစ္ မယ္။ ယင္းေဖာက္သည္ ၁၇ဦးက တစ္ပတ္ မွာ ေဒၚလာ ၅၀ ဖိုးဝယ္သူေတြလို႔ ယူဆ ရင္ ယင္းဆူပါမားကက္က တစ္ႏွစ္ ေဒၚလာ ၄၄,၂၀ဝ ဒါမွမဟုတ္ (၁၀)ႏွစ္မွာ ေဒၚလာ ၄၄၂,ဝ၀ဝ ဆံုး႐ံႈးမယ္။ ဒါက မစၥက္ဝီလီယံက မေက်နပ္ရာမွ စတာျဖစ္ တယ္။ ကိန္းဂဏန္းက ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေလာင္ေအာင္ ႀကီးမားလာၿပီ။ သို႔မဟုတ္ ဒါက မယုတ္မလြန္တြက္ထား တာပါ။ ဆူပါမားကက္ေဈးဝယ္သူတစ္ဦး က ရက္သတၲတစ္ပတ္မွာ ေဒၚလာ ၁၀ဝ သံုးစြဲႏိုင္ပါတယ္။ ဒါဆို ကိန္းဂဏန္းက ႏွစ္ဆႀကီးသြားမယ္။ ဘယ္စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမွာမဆို ထပ္ခါထပ္ခါ ေရာင္းရလုပ္ကိုင္ရမႈက ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ အခရာက်ပါတယ္။ ေဖာက္သည္မ်ားကို တစ္ႀကိမ္ဝယ္ယူ သူမ်ားအျဖစ္႐ႈျမင္ျခင္းက သင့္လုပ္ငန္းရဲ႕ ေငြေၾကး က်န္းမာေရးအေျခအေနကို အႏၱရာယ္ျပဳႏိုင္ပါတယ္။
ေဖာက္သည္သစ္မ်ားရဖုိ႔ ဘယ္ေလာက္ကုန္က်သလဲ
ေဖာက္သည ္ဝန္ေဆာင္မႈသုေတ သန (Customer service Research) အဆိုအရ လက္ရွိေဖာက္သည္တစ္ဦးကို ထိန္းထားဖို႔ထက္ ေဖာက္သည္အသစ္ တစ္ဦးကို ဆြဲေဆာင္ဖို႔ (မ်ားေသာ အားျဖင့္ ေၾကာ္ျငာႏွင့္ လုပ္ငန္းျမႇင့္တင္ျခင္း ကုန္က် စရိတ္မ်ား)ကုန္က်စရိတ္ ၅ဆမွ ၆ဆအထိ ပိုတယ္။ အစီရင္ခံစာတစ္ခုက ေဖာက္ သည္ေဟာင္းကို ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ထားဖို႔ ၁၉ ေဒၚလာကုန္ က်ၿပီး ေဖာက္သည္ အသစ္တစ္ေယာက္ကို ဆိုင္ထဲဝင္လာ ေအာင္ဆြဲေဆာင္ဖို႔ ၁၁၈ ေဒၚလာ ကုန္က် တယ္လို႔ဆိုတယ္။
ေဖာက္သည္ဆံုး႐ံႈးသြားတဲ့အတြက္ အလုပ္ပါ ဆုံးရႈံးႏုိင္
လူသိမ်ားတဲ့ ဝန္ထမ္းေရးရာအတိုင္ ပင္ခံ ကုမၸဏီ The Robert Half Organization က ဝန္ထမ္းလစာမ်ားေပးဖို႔ အေရာင္းပမာဏ ဘယ္ေလာက္လိုသလဲ ဆိုတာ ႐ိုး႐ိုးရွင္းရွင္း တြက္ခ်က္ ျပသခဲ့ တယ္။ ယင္းတြက္ခ်က္မႈအရ တစ္ႏွစ္ လစာဝင္ေငြေဒၚလာ ၁၀,ဝ၀ဝ ရရွိတဲ့ အေရာင္းဝန္ထမ္းက တစ္ႏွစ္ေဒၚလာ ၁၄၆çဝ၀ဝ ေရာင္းခ်ဖို႔လိုတယ္။ (အေျပာင္း အလဲရွိႏိုင္ တယ္ဆိုတာ ေတာ့ သိထားပါ။) တစ္ႏွစ္လစာဝင္ေငြ ေဒၚလာ ၁၀,ဝ၀ဝ ရရွိတဲ့ အေရာင္းဝန္ထမ္းတစ္ဦးက တစ္ႏွစ္မွာ ေဖာက္သည္သံုးေလးဦး ေလာက္ကို စိတ္ဆိုးေစမယ္ဆိုရင္ ဂယက္ ႐ိုက္ခတ္မႈ အက်ိဳး ဆက္က ယင္းအလုပ္ကို ဆက္လက္လုပ္ကိုင္ဖို႔လိုအပ္တဲ့ အေရာင္း ပမာဏထက္ ေက်ာ္လြန္သြားေစႏိုင္တယ္။ ဒီကေန သင္ခန္းစာယူႏိုင္တာက အလားတူ အျဖစ္အပ်က္မ်ိဳး သင့္ကုမၸဏီ သို႔မဟုတ္ လုပ္ငန္းမွာ ျဖစ္ပ်က္ႏိုင္တယ္ ဆိုတဲ့ အခ်က္ပဲျဖစ္တယ္။ သင့္ရဲ႕ ေပ်ာ္ရႊင္ မႈမရွိတဲ့ ဒါမွမဟုတ္ ေက်နပ္မႈမရွိတဲ့ ေဖာက္သည္က အျခားေဖာက္သည္မ်ား ဒါမွမဟုတ္ ေဖာက္သည္ျဖစ္ဖို႔ အလား အလာရွိသူမ်ားကို သူ႔မေက်နပ္ခ်က္ ရင္ဖြင့္လိမ့္မယ္။ သူတို႔က ေနာက္ထပ္ အျခားသူမ်ားကို သတင္းျဖန္႔ေပးလိမ့္ဦး မယ့္။ ဒါေၾကာင့္ ေဖာက္သည္တစ္ဦး ဆံုး႐ံႈးရတဲ့ ႀကီးမားတဲ့ အက်ိဳးဆက္ မ်ားကို အစဥ္ သတိထားပါ။ Ref: "100 Powerful Ways to Win & Keep New Customers" (Dr.Paul R. Timm, Ph.D.)
0 comments:
Post a Comment
သတင္း၊ ေဆာင္းပါး ၊တုိင္ၾကားစာ ၊ နည္းပညာ ၊ တရားေဟာခ်က္ etc မည္သူမဆုိ လႊတ္လပ္စြာေရးသား ေပးပုိ႔ႏုိင္ပါသည္။
သင္၏ေဝဖန္အၾကံၿပဳစာသည္ က်ေတာ္တုိ႔အတြက္ ေနာက္တဖန္ေရးသားဖုိ႔ရန္အတြက္ အားေဆးၿဖစ္ေစလုိပါသည္။ အခ်ိန္ယူကာ ဝင္ေရာက္ဖတ္႐ႈၿခင္းအတြက္ အထူးေက်းဇူးတင္ပါသည္။
ခင္မင္ေလးစားစြာၿဖင့္- Admins
Email - simonkamta@thespiritfruit.com