22 The fruit of the Spirit is love, joy, peace, forbearance, kindness, goodness, faithfulness, 23 gentleness and self-control. Against such things there is no law. ( Galatians 5:22-23 )  

Thursday, September 13, 2012

ညိဳအုန္းျမင္႔ရဲ႕ ျမန္မာျပည္ ခရီးစဥ္

ေမသၾကၤန္ဟိန္(ျမစ္မခ)

စက္တင္ဘာ ၁၂၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။

မိုးသီးဇြန္ရဲ႕ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲကို ေရာက္ၿပီးတဲ႕ေနာက္၊ ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္နဲ႕ အင္တာဗ်ဴးၿပီးတဲ႕ေနာက္မွာ ေျမာက္ပိုင္းကိစၥအတြက္ က်မ ဆက္ေမးမွ ရေတာ႕မယ္ဆိုတာ နားလည္ခဲ႕ပါတယ္။

 အထူးသျဖင္႔ ေျမာက္ပိုင္းကိစၥေတြကို အနီးစပ္ဆံုးသိႏုိင္တဲ႕သူေတြကို အဓိကထားၿပီး ဆက္သြယ္ေမးျမန္းမယ္လုိ႕ စဥ္းစားခဲ႔ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကိုညိဳအုန္းျမင္႔နဲ႕ ေတြ႕ခြင္႔ရဖို႕ အမ တေယာက္ရဲ႕ အကူအညီနဲ႕ က်မ ၾကိဳးစားခဲ႕ပါတယ္။

ကိုညိဳအုန္းျမင္႔ရဲ႕ အေမအိမ္ကို က်မတို႕ျမစ္မခ သတင္းေထာက္ ေက်ာ္ဇင္မန္းရယ္၊ ျငိမ္းခ်မ္းရယ္ နံနက္ ၉နာရီ မထိုးမီမွာပဲ ထြက္လာခဲ႕ၾကတယ္။

မိုးဖြဲဖြဲေတြက်ေနတဲ႕ အခ်ိန္ FMI City ေရာက္ေတာ႕ ျခံ၀င္း၀က  ေခါင္းေလာင္းေလးကို က်မ ခပ္လႈပ္လိုက္တယ္။

အျပာစင္းေတြပါတဲ႕ ရွပ္အက်ီာၤလက္ရွည္နဲ႕ ဂ်င္းေဘာင္ဘီအျပာေရာင္ တြဲ၀တ္ထားတဲ႕ ခပ္၀၀နဲ႕ အမ်ိဳးသားတဦးက ေျပးလာၿပီး ျခံ၀င္းတံခါးကို လာဖြင္႔ေပးတယ္။

အဲဒီလူဟာ အမ်ားက ညိဳညိဳလို႕ ေခၚတဲ႕ ကိုညိဳအုန္းျမင္႔ပါပဲ။ ဆံပင္တိုတို၊ ရွပ္အက်ီာၤအျဖဴေပၚမွာ အျပာစင္းကို တံေတာင္ဆစ္နားထိ မေရာက္တေရာက္ေခါက္တင္ ၀တ္ထားတဲ႕ သူက က်မကို ျပံဳးျပႏႈတ္ဆက္ပါတယ္။

`“facebook ထဲမွာေတာ႕ ေတြ႕ဖူးတယ္၊ လူခ်င္းေတာ႕ ခုမွ ေတြ႕ဖူးတယ္“လို႕ ကိုညိဳအုန္းျမင္႔က ျပံဳးရင္း ေျပာပါတယ္။

က်မကလည္း ကိုညိိဳအုန္းျမင္႔တုိ႕ ျမန္မာျပည္ကို ျပန္လာတဲ႕ေန႕က က်မတို႕ျမစ္မခသတင္းေထာက္ေတြ သြားသတင္းယူရင္း ဗီဒီယိုရိုက္ထားခဲ႕ေၾကာင္း၊ ဗီဒီယိုထဲမွာေတာ႕ေတြ႕ဖူးေပမဲ႕ ခုမွ အျပင္မွာေတြ႕ဖူးေၾကာင္း ေျပာရင္း ႏႈတ္ဆက္ၾကပါတယ္။

ဧည္႔ခန္းထဲမွာ ၀င္ထိုင္ၿပီးေတာ႕ က်မအေနနဲ႕ ေမးခ်င္တဲ႕ သိခ်င္တဲ႕ အေၾကာင္းေတြေျပာျပရင္း ဗီဒီယိုမွတ္တမ္းယူဖို႕ကိုလည္း ခြင္႔ေတာင္းပါတယ္။

အျပင္မွာ မိုးအံု႔ေနတဲ႕အတြက္ အိမ္ခန္းထဲမွာ ဗီဒီယိုရိုက္ရေလာက္ေအာင္ အလင္းေရာင္ မေကာင္းပါဘူး။  ကိုညိဳအုန္းျမင္႔က အလင္းေရာင္ရေအာင္ မီးေတြလိုက္ဖြင္႔ေပးတယ္၊ အသံလံုေအာင္လည္း ဖြင္႔ထားတဲ႕ ျပတင္းေပါက္ေတြကို ကိုယ္တိုင္ထၿပီး ပိတ္ေပးတယ္။


ေမး။ ။ အကုိရဲ႕ ႏုိင္ငံေရးBackgroundေလးကပဲစၿပီးေမးပါရေစ ဆိုတဲ႕ ေမးခြန္းနဲ႕ က်မစၿပီး အင္တာဗ်ဴးလုပ္ပါတယ္။

ေျဖ။ ။၁၉၈၈တုန္းက က်ေနာ္ ကရန္ကုန္တကၠသိုလ္လ္၊ သမိုင္း႒ာနက ဆရာပါ၊ နည္းျပဆရာပါ။ ပင္မေပါ႔။ အေရးအခင္းၿဖစ္တဲ႔အခါႀကေတာ႔ အဲဒီတုန္းက  ဘာေခၚမလဲ ဆရာသမဂၢလည္း ပါတယ္ေပါ႕။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ဆီကိုလည္း ေရာက္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းကNLD ပါတီ မရွိေသးပါဘူး။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုႀကည္ ကုိ၀ုိင္းလုပ္ေပးရင္းနဲ႔ NLDပါတီေထာင္တဲ႔အခါႀက ဗဟုိေကာ္မတီလုပ္ပါတယ္ ။ ေနာက္ ဗဟုိလူငယ္ဆိုၿပီးေတာ႔ တနလာရီတုိင္း ကိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔သိပ္အဖမ္းးအဆီးမ်ားလာတယ္။  ေနာက္တခါ က်ေနာ္ရဲ႕ယုံႀကည္ခ်က္္ကျပည္ပမွာရွိေနတဲ႕နယ္းစပ္မွာရွိေနတဲ႕လက္နက္ကိုင္တိုက္ေနၾကတဲ႕ တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႕ ဒီဘက္က ဒီမိုကေရစီအင္အားစုနဲ႕ၾကားထဲမွာက အဆက္ျပတ္ေနတယ္။

အဲဒီတုန္းက စစ္အစိုးရကို ေတာ္လွန္တဲ႕အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္႕ရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္က တိုင္းရင္းသားေတြနဲ႕ ပိုၿပီးေတာ႕ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးရွိခ်င္တယ္။ ေနာက္ အဲဒီတုန္းက ABFDS ရဲ႕ ဒီမိုကေရစီ လႈပ္ရွားမႈက အင္မတန္အေရးၾကီးတယ္လို႕ က်ေနာ္တို႕ယူဆခဲ႕တာေပါ႕ေနာ္ အဲဒီတုန္းက စခဲ႕တာပါ။

အရင္တုန္းကေတာ႕ က်ေနာ္ ႏိုင္ငံေရးလႈပ္ရွားမႈ ဘာမွ မရွိဘူး၊ အေတြ႕အၾကံဳလည္း မရွိဘူး၊ ႏိုင္ငံေရး မိသားစုကလည္း ေပါက္ဖြားလာတာ မရွိဘူး။အေမေရာ အေဖေရာက အစိုးရ၀န္ထမ္းေတြပါ။ ဒါေပမဲ႕ လုပ္သင္႔လုပ္ထိုက္တယ္ ထင္လို႕ က်ေနာ္ပါလာခဲ႕တာပါ။ အဲဒါကေတာ႕ က်ေနာ္႕အယူအဆေပါ႕။

ခပ္ေျဖးေျဖး ေအးေအးနဲ႕စကားကို ပီပီသသနဲ႕ ေျပာတတ္ေပမဲ႕ တခါတရံမွာေတာ႕ စကားသံလံုးေနတတ္တာ  သတိထားမိပါတယ္။

ေမး။ ။အကိုတုိ႕က ၈၈ ၿပီးေတာ႕၊ေတာခိုတဲ႕ ေနရာမွာ ဘယ္ဘက္ကို ထြက္ခဲ႕တာပါလဲရွင္႔။
ေျဖ။ ။က်ေနာ္က ၈၈ မွာ မထြက္ပါဘူး ခင္ဗ်ာ၊ ၈၉ မွာ ထြက္တာပါ။ က်ေနာ္အရင္တုန္းက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ အနီးကပ္ ၊ အရင္တုန္းက သူ႕ရဲ႕ ေျပာေရး ဆိုခြင္႔ရွိသူေပါ႕ေနာ္။ ရံုးအဖြဲ႕ေတြ မလုပ္ခင္ကေပါ႕၊ေနာက္ပိုင္းေတာ႕ လူငယ္တာ၀န္ခံျဖစ္ၿပီးေတာ႕ တနသၤာရီတိုင္း တာ၀န္ခံျဖစ္တဲ႕အတြက္ က်ေနာ္ေသာ႔ေကာင္းကေန ေတာခိုခဲ႕တာပါ။ ဟိုဘက္ကမ္းပဲ ျဖစ္မယ္ေပါ႕ေနာ္၊ ရေနာင္းကို ျဖတ္ၿပီးေတာ႕ က်ေနာ္ မနယ္ပေလာေရာက္ပါတယ္။

ေမး။ ။ အကုိကေလ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နားမွာ ေနခြင္႔ရခဲ႕တယ္ဆိုေတာ႕ေလ ဘာေၾကာင္႕ေတာခိုျဖစ္ခဲ႕တာပါလဲ။

ေျဖ။ ။ ဘာေၾကာင္႕ေတာခိုျဖစ္တာလဲ ဆိုေတာ႕ေလ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကေတာ႕ အၾကမ္းမဖက္တဲ႕ လမ္းစဥ္ေပါ႕ေနာ္။ ဒါေပမဲ႕ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ က်ေနာ္ရဲ႕ ယံုၾကည္ခ်က္က ဖိအားဆိုတာက တခုတည္းဖိလို႕မရဘူးေပါ႕ေနာ္။ အဲေတာ႕ က်ေနာ္တုိ႕က နဂိုတည္းကေနၿပီးေတာ႕ က်ေနာ္တုိ႕မွာ Unity လိုတယ္၊  Unity ကလည္း ညီညႊတ္မွသာ အားရွိမွာေပါ႕ေနာ္။ အဲေတာ႕ ဒါေပမဲ႕ က်ေနာ္က ေဖာက္ခြဲတာတို႕ လက္နက္နဲ႕ တိုက္တာတုိ႕ ၀ါသနာမပါဘူး။ ဒီဘက္မွာက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ခရီးစဥ္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း က်ေနာ္လိုက္ဖူးတယ္ေလ၊ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက တပ္ကလည္း ေတာ္ေတာ္ဆိုးတယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္ Co-operate လုပ္ေပးႏိုင္ရင္ ဖိအားေတြ တူမယ္၊ အသံေတြ တူမယ္၊ က်ေနာ္တုိ႕ညီညႊတ္မယ္ဆိုရင္ သူတုိ႕ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို စကားေျပာမယ္။ ညွိဳႏိႈင္းမယ္ေပါ႕ေနာ္ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက အဲလိုေလး စဥ္းစားတာ။

ေမး။ ။အကိုက သမိုင္းဆရာလည္းျဖစ္တယ္ ၁၉၈၉မွာလည္း ေတာခိုခဲ႕ေတာ႕ လက္နက္ကိုင္ၿပီး တိုက္ပြဲ၀င္တဲ႕ အဖြဲ႕ေတြနဲ႕ေရာ သဟဇာတ ျဖစ္ပါသလားရွင္႕။

ေျဖ။ ။က်ေနာ္ကေတာ႕ လက္နက္ကိုင္ၿပီး တိုက္ပြဲေတာ႕ မ၀င္ခဲ႕႔ပါဘူး။ ABSDF လည္း က်ေနာ္ မလုပ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ႕ အဲဒီအခ်ိန္က ABSDF ေခါင္းေဆာင္ေတြေပါ႕ေနာ္ ေဒါက္တာႏိုင္ေအာင္ ဆိုရင္လည္း ငယ္ငယ္တည္းက ေက်ာင္းေနဖက္၊ ဒါေပမဲ႕ သူက တတန္းၾကီးပါတယ္။ ကိုမိုးသီးကလည္း ဒီဘက္မွာ သိသြားတယ္ေပါ႕ေနာ္။  သိသြားေတာ႕  က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ စိုးရိမ္ခ်က္က အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကလည္း ကိုမိုးသီးက NLD ေပၚမွာ အျမင္သေဘာထားေတြ မရွင္းခဲ႕ဖူးေပါ႕ေနာ္။ မရွင္းခဲ႕ေတာ႕ က်ေနာ္တို႕အေနနဲ႕ မွားသြားမဲ႕ သတင္းစကား စိုးရိမ္တယ္၊ေနာက္တခုက အဲဒီအခ်ိန္က ကိုသန္းလြင္ထြန္းေပါ႕ေနာ္၊ သူတို႕ကလည္း ရွိေနတယ္။ အဲဒီေတာ႕ က်ေနာ္တို႕ပူးေပါင္းၿပီးေတာ႕ နည္းလမ္းတခုေပါ႕ေနာ္။ က်ေနာ္တို႕ စကတည္းက ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးေရးပါ။  က်ေနာ္က လက္နက္မကိုင္ဘူး။ က်ေနာ္က ျပည္တြင္းက NLD နဲ႕ ျပည္ပမွာ ရွိေနတဲ႕ အင္အားစုေတြၾကားထဲမွာ ဆက္သြယ္ေပးတဲ႕ လူတေယာက္အေနနဲ႕ က်ေနာ္ ေနခဲ႕ပါတယ္။

ေမး။ ။ က်မအေနနဲ႕ ေရွ႕က အကိုတို႕ရဲ႕ သမိုင္းေတြကို ေသခ်ာမသိပါဘူး၊ခုလို အခ်ိန္ေရာက္မွ အကိုတို႕ရဲ႕ ေနာက္ခံသမိုင္းေၾကာငး္ေတြကို ကမန္းကတမ္းလုိက္ၿပီးေလ႕လာရတဲ႕ အေနအထားျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင္႕က်မကို ျပည္႔ျပည္႔စံုစံုေလး ေျပာေပးပါေနာ္။ က်မ အေနနဲ႕ကေလ အကို႕ကို NLD (LA) ကလို႕ သိထားပါတယ္၊ ABSDF နဲ႕က ဘယ္လို ပါ၀င္ ပတ္သက္ေနသလဲ ဆိုတာလည္း ဆက္စပ္လို႕မရဘူးျဖစ္ေနတယ္။

ေျဖ။ ။ ဟုတ္ကဲ႕ ဒီလိုပါ ခင္ဗ်၊ က်ေနာ္ ဒီဘက္ကို ေတာခိုလာတဲ႕အခါက်ေတာ႕ DAB ဆိုတာ ဒီမိုခရက္တစ္ တပ္ေပါင္းစု တခုပါ။ အဲဒီတုန္းကေတာ႕ အၾကီးဆံုးပါ။  မာနယ္ပေလာမွာ အေျခစိုက္ပါတယ္။ အဲေတာ႕ က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ ယံုၾကည္ခ်က္က အၾကမ္းမဖက္တဲ႕နည္း၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ နည္းပဲ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ဘယ္အခါတုန္းကမွ အၾကမ္း မဖက္ခဲ႕သလို၊ တပ္မေတာ္ျပိဳကြဲေအာင္လည္း သူဘယ္တုန္းကမွ မစဥ္းစားဘူးေပါ႕ေနာ္။ အခ်ိဳ႕လူေတြ ရွိတယ္၊ လာေျပာၾကတဲ႕ လူေတြ ရွိတယ္။ ဒါေပမဲ႕ သူက ယံုၾကည္တာက တပ္ကြဲတာ တိုင္းျပည္ပ်က္တာပဲေလ။ တိုင္းျပည္ပ်က္တဲ႕ နည္းက တပ္ကြဲတဲ႕နည္းပဲ၊ သူက ဒါကို မျဖစ္ေစခ်င္ဘူး။ အျဖစ္ေစရဘူးဆိုေတာ႕ သူ႕ရဲ႕ သေဘာထားကို ဟိုဘက္က လက္နက္ ကိုင္တဲ႕သူေတြ နားလည္ေအာင္လည္း ရွင္းျပဖို႕လိုတယ္လို႕ က်ေနာ္ ထင္တယ္ေလ။ ဒါေတြအားလံုးကို ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ခိုင္းတာ မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္တို႕က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈ ေနာက္ကို လိုက္ရတဲ႕ အခါက်ေတာ႕ သူတို႕ရဲသေဘာထားကို ဟိုဘက္မွာ လုပ္ေပးဖို႕ေပါ႔။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းသားက ေလးခု ရွိပါတယ္။ ကိုမင္းကိုႏိုင္တုိ႕၊ ကိုကိုၾကီးတို႕၊ ကိုေ႒းၾကြယ္တုိ႕ ကို္မင္းေဇယ်ာတုိ႕နဲ႕ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႕ ၾကားထဲမွာ က်ေနာ္ရယ္ ဦးေထြးျမင္႔ရယ္က သြားသြားၿပီး စကားေျပာရတယ္။  အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းသားရပ္ေနတာက ေျမေပၚမွာ ဆိုရင္ လူ႕ေဘာင္သစ္ပါတီအေနနဲ႕ ရပ္မယ္၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢတရား၀င္ မဖြဲ႔အျခင္း ေျမေအာက္မွာ ေက်ာင္းသားသမဂၢနဲ႕ ရပ္မယ္၊ ၿပီးေတာ႕ က်ေနာ္တို႕ တိုင္းျပည္မွာ လက္နက္ကိုင္ၿပီးေတာ႕ လမ္းစဥ္ကလြဲၿပီး ဘာမွ မရွိေတာ႕ပါဘူးဆိုတဲ႕ ယံုၾကည္တဲ႕ လမ္းစဥ္နဲ႕ ေနာက္တခါ ျမိဳ႕မွာေနရင္ အဖမ္းခံရမယ္ဆိုတာကို စဥ္းစားခဲ႕တဲ႕ သူေတြေပါ႕။ အဲဒီတုန္းက ေတာခိုခဲ႕တာက ထိုင္းျမန္မာ နယ္စပ္တခုတည္းတင္ လူ သံုးေသာင္းေလာက္ရွိပါတယ္။ေၾကာက္လန္႕ၿပီးေတာ႕ ေျပးခဲ႕ၾကတာ၊ က်ေနာ္တုိ႕ တုိင္းျပည္ကလည္း တကယ္႔ကို ဦးေန၀င္းလက္ထပ္တုန္းက အင္မတန္ ေၾကာက္ရတာ ေပါ႕ေနာ္။ ေထာက္လွမ္းေရး လာၿပီ တံခါးေခါက္ၿပီဆိုရင္ ညဆိုရင္ အိပ္လုိ႕ရတဲ႕ ေနရာမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေတာ႕ အဲလုိ လူမ်ိဳးေတြ ေျပးၾကတဲ႕အခါမွာ ဖရိုဖရဲျဖစ္ေနတဲ႕ ဒီအင္အားစုေတြက ABSDF ျဖစ္လာတယ္။  ABSDF ကလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ခိုးၿပီးေတာ႕ စာပို႕ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔လည္း ၁၉၈၉ မွာ ေနအိမ္အက်ဥ္းခ်ခံရတာလည္း ဒါကို စြဲခ်က္တင္ခံရတာေပါ႕။ ဆိုေတာ႕ ဘာပဲေျျပာေျပာ ABSDF က တကယ္႔တကယ္ လက္နက္ကိုင္ခ်င္လို႕ေတာ႕ မဟုတ္ဘူး။ က်န္တဲ႕လမ္း ေရြးစရာမရွိေတာ႕လုိ႕။ ၁၉၈၈ ကိုဖုန္းေမာ္ကစၿပီးေတာ႕ ၿမိဳ႕ေပၚမွာ ပစ္ဟယ္ ခတ္ဟယ္နဲ႕ျဖစ္ခဲ႕ပါတယ္။

အဲလိုေျပာရင္း အိမ္အျပင္ကေန ေၾကာင္တေကာင္ေအာ္ေနသံၾကားလို႕ အသံဖမ္းရာမွာ အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္တယ္လုိ႕ ထင္တဲ႕ ကိုညိဳအုန္းျမင္႔က ထၿပီး ေၾကာင္ကို ေမာင္းရင္း တံခါးသြားပိတ္ပါတယ္။

ေမး။ ။အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ABSDF အဖြဲ႕အေနနဲ႕ေတာခိုေက်ာင္းသားေတြနဲ႕ ဖြဲ႔စည္းခဲ႕တယ္ေပါ႕ေနာ္၊ ေနာက္ အကိုက ေတာခိုၿပီးေတာ႕ ABSDF နဲ႔ ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳးနဲ႕ ပတ္သက္ခဲ႕လဲဆိုတာေပါ႕ သမိုင္းေၾကာင္းကို နည္းနည္းရွင္းေအာင္ထပ္ေျပာေပးပါဦး။

ေျဖ။ ။ဟုတ္ကဲ႕ ABSDF ရဲ႕ အေနအထားေပါ႕ၿပီးေတာ႕က်ေနာ္ စိုးရိမ္တာက က်ေနာ္က သမုိင္းဆရာလည္းျဖစ္ခဲ႕တယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႕ သခင္သန္းထြန္းရဲ႕ အခန္းက႑ေပါ႕ေနာ္။ အဲလို အခန္းက႑ေတြမွာ က်ေနာ္႕အေနနဲ႕ သမိုင္းတပတ္လည္မွာလည္း စိုးရိမ္မိတယ္။ စိုးရိမ္ခဲ႕တယ္ဆိုေတာ႕ ဒီမိုကေရစီကို က်ေနာ္တုိ႕ လုပ္ၾကပါတယ္။  ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ႕ အာဏာေတြ႕လာတဲ႕အခါက်ေတာ႕ ခြဲျပားလာတာေတြ ျဖစ္လာတယ္ေပါ႕ေနာ္။ က်ေနာ္တုိ႕က ၾကိဳၿပီးေတာ႕ နည္းနည္း Moderate ျဖစ္တဲ႕ အေတြးအေခၚရွိတဲ႕ သူေတြနဲ႕ ေမာ္နီတာ လုပ္ဖုိ႕ေပါ႕ေနာ္။ဒါေပမဲ႕ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ABSDF ဟာကလည္း သူတလူ ငါတမင္းျဖစ္ခဲ႕တယ္။ အဲေတာ႕ အဲဒီလို သူတလူငါတမင္းျဖစ္တဲ႕ ျပႆနာေတြကို က်ေနာ္တို႕က ေနၿပီးေတာ႕ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ဘယ္လိုေျဖရွင္းမလဲေပါ႕ေနာ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တုိ႕က မာနယ္ပေလာမွာ အားလံုးစံုၾကတယ္။ အဓိကကေတာ႕ ABSDF နဲ႕စာရင္ က်ေနာ္တုိ႕က တိုင္းရင္းသား ေတြရဲ႕ ပင္လံုစိတ္ဓါတ္ေတြ ဘာေတြေပၚမွာ နားလည္မႈ မလြဲေစခ်င္ဘူး။ က်ေနာ္တို႕မွာ အဆက္အသြယ္လည္း မရွိဘူး။ ၁၇(၁) လည္း ေၾကာက္ရတယ္။ အကုန္လံုးျဖစ္ေနတယ္ဆိုေတာ႕ က်ေနာ္တို႕ ေတာခိုရတဲ႕ အေၾကာင္းရင္းက က်ေနာ္တုိ႕ ဟိုကိုသြားၿပီးေတာ႕ NLD ရဲ႕ သေဘာထားေတြကိုေပါ႕ေနာ္ ေျပာမယ္ေပါ႕။ အဲဒီတုန္းက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႕ အနီးကပ္အေနဆံုးက က်ေနာ္ျဖစ္တယ္။ ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုေတာ႕ အဲဒါေလးကို ၀ိုင္းၿပီးေတာ႕ က်ေနာ္လုပ္ေပးခ်င္တယ္။ အဲဒီလို စဥ္းစားခဲ႕တာျဖစ္တယ္။

ေမး။ ။အဲဒီလို ေတာခိုၿပီးတဲ႕ေနာက္ပိုင္းမွာေရာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႕ အဆက္အသြယ္ရခဲ႕ပါေသးလား။

ေျဖ။ ။သူနဲ႕ တိုက္ရိုက္ေတာ႕ က်ေနာ္ မရေတာ႕ဘူးခင္ဗ်ာ၊မရေတာ႕ဘူးဆိုတာကလည္း ၁၉၈၉မွာ ေနအိမ္အက်ဥ္းက်ၿပီးတဲ႕ေနာက္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ႕လည္း ေတာ္ေတာ္သတိထားသြားပံုရပါတယ္။ ေနာက္နဂိုကတည္းက လက္နက္ကိုင္လမ္းစဥ္ကို သူလံုး၀ မယံုဘူး။ ဒါေပမဲ႕လည္း တုိင္းရင္းသားေတြအေပၚမွာ လုပ္ေပးရမယ္ဆိုတာကို နားလည္တယ္။

ေမး။ ။အကိုက ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႕ အဆက္အသြယ္မရေတာ႕ဘူးဆိုေတာ႕ ႏိုင္ငံေရးလုပ္တဲ႕အခါမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ သေဘာထားျဖစ္လိမ္႔မယ္လို႕ ရိပ္ဖမ္းသံဖမ္းနဲ႕ လုပ္ေနရသလို ျဖစ္ေနတာေပါ႕။

ေျဖ။ ။ေျပာႏိုင္တာကေတာ႕ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႕ ရက္ ၂၀၀ ေလာက္ေတာ႕ အနီးကပ္ေနဖူးတယ္ဆိုေတာ႕ မူေတြကေတာ႕ အကုန္သိထားၿပီးသားျဖစ္ေနတာေပါ႕။ ဥပမာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး ေစာဗိုျမနဲ႕ေတြ႕ေတာ႕ သူတို႕က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ သေဘာထားကို သတင္းထဲမွာပဲ ၾကားရတယ္ေျပာတယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နားက အနီးကပ္လူလာတယ္ဆိုေတာ႕သူတုိ႕့ပိုၿပီး အားတတ္တာေပါ႕။ အဓိကကေတာ႕ တိုင္းရင္းသား ေတြ ခြဲထြက္တာတုိ႕ ဘာတို႕ေပါ၊ အဲဒါေတြကလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုယ္တိုင္ သိခ်င္ခဲ႕တဲ႕ ဟာေတြပဲ။ အဲလိုဟာမ်ိဳးေတြေတာ႕ က်ေနာ္႕အေနနဲ႕ ဆက္စပ္ေပးသလိုျဖစ္ခဲ႕တာေပါ႕ေနာ္။ အဲေတာ႕ ရိုးရိုးသားသားေျပာရမယ္ဆိုရင္ သူေနာက္ပိုင္း ဘာစဥ္းစားတယ္ဆိုတာေတာ႕ က်ေနာ္တုိ႕ မသိေတာ႕ဘူး။ ဒါေပမဲ႕ အၾကံဥာဏ္ကေတာ႕ ေပးလုိ႕ရပါတယ္။ ဥပမာျဖင္႕ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကိုသြားေတြ႕ခဲ႕တဲ႕ အေမရိကားက လႊတ္ေတာ္အမတ္ေပါ႕ေနာ္ သူသြားေတြ႕ခါနီးကို က်ေနာ္တုိ႕ကို ေခၚေတြ႕တာတုိ႕ေပါ႕ေနာ္၊ အဲလိုမ်ိဳးေတြ ရွိခဲ႕ပါတယ္။ 

က်ေနာ္ ဘယ္ေလာက္ထိလဲ ဆိုေတာ႕ ၁၉၉၅ မွာ စီးပြားေရးပိတ္ဆို႕မႈ လုပ္တာက ဘယ္သူ႕အတြက္မွ အက်ိဳးမရွိဘူးဆိုၿပီး စာတမ္းေတြ ေရးခဲ႕တဲ႕အတြက္ ဒီေန႕ က်ေနာ္ NLD ကိုေတာ႕ ျပန္ဖို႕ ေတာ္ေတာ္ေလးခက္တယ္ေပါ႕ေနာ္။ အဲဒီမွာ က်ေနာ္တို႕ အေတြးအေခၚ နည္းနည္းေလး ကြဲသြားတဲ႕ သေဘာရွိပါတယ္။

ေမး။ ဒါဆို အကိုက ABSDF အဖြဲ႕နဲ႕ ပတ္သက္မႈ မရွိဘူ းသီးျခားျဖစ္ေနတယ္ဆိုတဲ႕ သေဘာရွိတာေပါ႕ေနာ္။

ေျဖ။ ဟုတ္ကဲ႕၊ ဟုတ္ပါတယ္။

ေမး။ဒါဆိုက်မ တခုေလာက္ေမးခ်င္ပါတယ္။ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ျပည္ေထာင္စုေန႕မွာ ABSDF ေျမာက္ပိုင္းက AB ေက်ာင္းသားေတြကိုပဲ သံသယစိတ္နဲ႕ သတ္ပစ္ခဲ႕တယ္ဆိုတာကိုေတာ႕ အကို ၾကားခဲ႕ဖူးပါသလားရွင္႕။

ေျဖ။ ဟုတ္ကဲ႕ပါ။

ေမး။ အဲဒါကို ဘယ္လိုၾကားခဲ႕တာပါလဲရွင္႔။
ေျဖ။ အဲဒီတုန္းက သမိုင္းမွာ အင္မတန္မွ ဆိုး၀ါးခဲ႕ပါတယ္။ ဒါက ကခ်င္ဘက္တင္ ျဖစ္တာမဟုတ္ဘူး။ တေယာက္နဲ႕ တေယာက္ယံုၾကည္မႈ မရွိဘူး၊ ေနာက္တခါ အင္မတန္ႏုနယ္တယ္၊ က်ေနာ္တုိ႕ လူမ်ိဳးေတြ အင္မတန္ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးရဲ႕ အားနည္းခ်က္က တေယာက္နဲ႕ တေယာက္ေခ်ာက္တြန္းၾကတာေပါ႕ေနာ္…

ေရွ႕ဆက္ေဖာ္ျပေပးပါမည္။
မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုးကို ေလးစားခင္မင္လ်က္ပါ

ေမသၾကၤန္ဟိန္(ျမစ္မခ)
Print Friendly and PDFPrintPrint Friendly and PDFPDF

0 comments:

Post a Comment

သတင္း၊ ေဆာင္းပါး ၊တုိင္ၾကားစာ ၊ နည္းပညာ ၊ တရားေဟာခ်က္ etc မည္သူမဆုိ လႊတ္လပ္စြာေရးသား ေပးပုိ႔ႏုိင္ပါသည္။

သင္၏ေဝဖန္အၾကံၿပဳစာသည္ က်ေတာ္တုိ႔အတြက္ ေနာက္တဖန္ေရးသားဖုိ႔ရန္အတြက္ အားေဆးၿဖစ္ေစလုိပါသည္။ အခ်ိန္ယူကာ ဝင္ေရာက္ဖတ္႐ႈၿခင္းအတြက္ အထူးေက်းဇူးတင္ပါသည္။

ခင္မင္ေလးစားစြာၿဖင့္- Admins
Email - simonkamta@thespiritfruit.com

Zawgyi Converter

Note - If you don't install zawgyi myanmar font in your computer, can be use this zawgyi converter

ရွာလုိ႔လြယ္ေအာင္ အသစ္တင္သမွ် ေခါင္းစဥ္ ( 70 )