22 The fruit of the Spirit is love, joy, peace, forbearance, kindness, goodness, faithfulness, 23 gentleness and self-control. Against such things there is no law. ( Galatians 5:22-23 )  

Monday, December 12, 2011

ကေလး တို႔ အေၾကာင္း သိေကာင္း စရာ (၂)


news
ကေလး ငယ္မ်ား ၏ ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ မႈမ်ား သည္ မ်ိဳး႐ိုး  ဗီဇေပၚတြင္ အဓိက အေျခခံ ေသာ္လည္း ပတ္ဝန္း က်င္၏ လံႈ႔ ေဆာ္မႈမ်ား တြင္လည္း မူတည္ ေနေၾကာင္း ေတြ႔ရွိ ရသည္။ ဥပမာ ကေလး ငယ္ တစ္ဦး ဘယ္သန္ (သို့) ညာသန္ ျဖစ္ေစရန္ ငယ္ စဥ္ကာ လအ႐ုပ္ မ်ားကို လက္လွမ္းတက္ စဥ္ကတည္းက က်င္႕ေပးႏိုင္သည္။ ပစၥည္း မ်ားကို လက္ႏွစ္ဖက္ႏွင္႕ (သို့မဟုတ္) ညာလက္ႏွင္႕ ယူပါေစ။ ဘယ္လက္ႏွင္႕ ယူလွ်င္ ေရွာင္၍ ညာလက္ထဲသို့ထည္႕ေပး ပါ။ ဤသို့ဆိုလွ်င္ ထိုကေလးသည္ ညာ သန္ျဖစ္လာေပမည္။ သို့ရာတြင္ အထူး တလည္ က်င္႕ေပးစရာမလိုဘဲ အသက္ (၁) ႏွစ္ေအာက္အရြယ္တြင္ သူ့ဘာသာ လက္တစ္ဖက္ကိုသာ အသံုးျပဳေနပါက ဦးေႏွာက္ႏွင္႕ အာ႐ံုေၾကာထိခိုက္မိျခင္း ေၾကာင္႕ အျခားတစ္ဖက္ မသန္ျခင္းျဖစ္ ႏိုင္သည္။
ကေလးတို့ေနရာ
ကေလးငယ္သည္ လသားအရြယ္မွ စ၍ ပတ္ဝန္းက်င္ကို စူးစမ္းေလ႕လာၾက သည္။ သယ္ယူၾကသည္။ မွတ္သားၾက သည္။ ထို့ေၾကာင္႕ကေလး၏ အိပ္ရာႏွင္႕ ကေလးျမင္သာေသာေနရာမ်ားတါင္ အေရာင္ေတာက္ေသာ၊ အေရာင္စံုေသာ၊ ေလတိုက္လွ်င္ လႈပ္ေသာပစၥည္းမ်ားကို ခ်ိတ္ဆြဲထားေပးပါ။ ကေလးလက္လွမ္းမွီ ႏိုင္ေသာ ေနရာတြင္ ေဂ်ာက္ဂ်က္ကေလး မ်ားကို ခ်ိတ္ထားေပးပါ။ ကေလးအား ဖိႏွိပ္လွ်င္ အသံထြက္ေသာ ရာဘာ႐ုပ္ ကေလးမ်ားေပးထားပါ။ မ်က္ႏွာက်က္ တြင္လည္း ေရာင္စံုစကၠဴ႐ုပ္မ်ား ခ်ိတ္ဆြဲ ထားေပးပါ။ ဤကဲ႕သို့ ျပဳလုပ္ေပးျခင္းျဖင္႕ ကေလးငယ္၏ ပတ္ဝန္းက်င္စိတ္ဝင္စား မႈကို တိုးတက္ေစ၍ ေခါင္းလွည္႕ျခင္း၊ လက္လွမ္းျခင္း၊ ဆုပ္ျခင္း၊ ညႇစ္ျခင္းစသည္ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈမ်ားကို ျမန္ဆန္ေစသည္။ ပံုမွန္ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ကိုယ္ကာယလႈပ္ရွား မႈကို သံုးလခန့္မွတတ္ၾက၍ ဖန္တီးေပး ထားေသာ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္မူ တစ္လ ခန့္ ေက်ာ္ေက်ာ္ႏွင္႕ တတ္ေျမာက္ၾက ေၾကာင္းေတြ႔ရွိရသည္။
ျမင္ကြင္းေျပာင္းေပးျခင္း
ကေလး၏ အေနအထားကို မၾကာ ခဏေျပာင္းေပးပါ။ သို့မွသာ သူ၏ ျမင္ ကြင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းလာမည္ျဖစ္သည္။ ကေလးကို ခ်ီပိုး၍ တစ္ခန္းမွ တစ္ခန္း သို့သယ္သြားေပးပါ။ ျပတင္းေပါက္မွေန ၍ အျပင္ပတ္ဝန္းက်င္ကို ျမင္ႏိုင္ေအာင္ ျပသပါ။ လူႀကီးမ်ား ဖီးဖိုေခ်ာင္တြင္ အလုပ္ လုပ္ခ်က္ျပဳတ္ေနခ်ိန္၌ပင္ ကေလးအား ထိခိုက္မႈ မရွိႏိုင္ေသာ ေနရာတြင္ထား ၍ မိမိအလုပ္လုပ္ေနပံုကို ၾကည္႕ခြင္႕ျပဳ ေပးပါ။ ေခါင္းႏိုင္လာေသာအခ်ိန္တြင္ ထိုင္ခံု ကေလးျပဳလုပ္၍ ကေလးအားထိုင္ပါေစ။ ထိုင္လိုက္ေသာအခါ ျမင္ကြင္းပိုက်ယ္ သြားေသာေၾကာင္႕ ကေလးအတြက္ နဂို ပတ္ဝန္းက်င္သည္ပင္လွ်င္ အသစ္အ ဆန္းျဖစ္သြားေပလိမ္႕မည္။ ကေလး၊ ေလးဘက္တြားသြားႏိုင္ ေသာ အရြယ္တြင္ လြတ္လပ္စြာ သြားႏိုင္ ရန္ ၾကမ္းျပင္အမာတြင္ ခ်ေပးပါ။ ထိ ခိုက္ႏိုင္ေသာ ပစၥည္းမ်ားႏွင္႕ ဝါယာႀကိဳး မ်ားကိုမထိႏိုင္၊ မကိုင္ႏိုင္ျဖစ္ေအာင္ စီ စဥ္ေပးထားပါ။ ကေလးကို သူ့လက္သူ့ ေျခေပၚတြင္ေထာက္၍ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ထိေတြ႔စူးစမ္းခြင္႕ေပးပါ။ ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ ကေလး၏ ဒူးဆစ္ကေလးမ်ားကို အစြပ္ စြပ္ေပးပါ။ ကေလးငယ္ သူ့ေျခေထာက္ေပၚတြင္ ရပ္ႏိုင္လာေသာအခါ ပံုမွန္ျမင္ကြင္းမ်ားကို အထက္စီးမွ ျမင္ရသျဖင္႕ စူးစမ္းခ်င္စိတ္ လည္းပိုမ်ားလာေတာ႕သည္။ တစ္ႏွစ္အ ရြယ္တြင္ ကေလး၏ ပတ္ဝန္းက်င္ကို တိုးခ်ဲ႔ေပးပါ။ ေလွကားကိုစနစ္တက် တက္ တတ္ရန္ ဆင္းတတ္ရန္ ခံုေပၚ၊ ကုတင္ေပၚသို့ အႏၲရာယ္ကင္းကင္း အတက္အဆင္းျပဳလုပ္ႏိုင္ရန္ သင္ၾကား ေပးပါ။ ရာသီဥတုသာယာေသာ အခ်ိန္ တြင္ကေလးကို ၿခံဝင္းထဲ၊ ပန္းၿခံထဲသို့ ေခၚသြား၍ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ကိုေလ႕ လာပါေစ။ အႏု၊ အၾကမ္း၊အပူ၊ အေအး၊ အေႏြးႏွင္႕ ငွက္သံ၊ ကားသံ၊ ပန္းရနံ့မ်ား ကို သိပါေစ။ ျမတ္ခင္းေပၚတြင္ ေျပးလႊား ပါေစ။ သစ္ပင္၊ သစ္ရြက္၊ သစ္ေခါက္မ်ား ကို ကိုင္တြယ္ပါေစ။ ပန္းကေလးမ်ားကို ေမႊးပါေစ။
ကေလးတို့အတြက္ အ႐ုပ္
အေရာင္စံုေသာ၊ အေရာင္ေတာက္ ေသာ၊ အသံျမည္ေသာ၊ လႈပ္ရွားႏိုင္ေသာ အ႐ုပ္ကေလးမ်ားသည္ ကေလးတို့ အႀကိဳက္ျဖစ္သည္။ ကေလးတို့သည္ ပစၥည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ကိုင္ၾကည္႕၊ ထိၾကည္႕ လႈပ္ရမ္းၾကည္႕မည္။ အရသာခံ၍ ပစ္ ေပါက္ၾကည္႕မည္။ ဤသည္မွာ စူးစမ္းေန ျခင္းျဖစ္သည္။ ထို့ေၾကာင္ ကေလးမ်ိဳခ် ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ေသးေသာအ႐ုပ္မ်ား၊ ထိ ခိုက္စူးရွႏိုင္ေသာ အ႐ုပ္မ်ားကိုမေပးပါႏွင္႕။ ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကို အေထာက္အကူျပဳမည္႕ တံုး ဆက္ျခင္း၊ အေဆာက္အဦးေဆာက္ျခင္း၊ တူရာေရြးျခင္းစသည္တို့ကို အရြယ္အ လိုက္ေဆာ႕ပါေစ။ ေရႏွင္႕ကစားျခင္းကို ကေလးတို့အလြန္ႏွစ္သက္ေသာေၾကာင္႕ ေရျမႇဳပ္ႏွင္႕ျပဳလုပ္ထားေသာ ကစားစရာ မ်ားကို ဖ်စ္ညႇစ္ဆုပ္ကိုင္ပါေစ။ စကၠဴ ေလွ၊ ပလတ္စတစ္ေလွ၊ ေရေပၚေပၚေသာ ရာဘာ႐ုပ္ကေလးမ်ားကို ေရထဲလႊတ္၍ ေဆာ႕ပါေစ။
စကားေျပာျခင္း
ကေလးတို့သည္ ၄ လသားအရြယ္ ခန့္၌ပင္ ဘာသာစကားနားမလည္ေသး သည္႕တိုင္ အသံအနိမ္႕အျမင္႕ကို နား ေထာင္၍ ေခ်ာ႕ျမဴျခင္း၊ ဆူပူျခင္းကို သိရွိ ၾကသည္။ ကေလးကို စကားအၿမဲေျပာ ေပးပါ။ အ႐ုပ္ေပးလွ်င္ အစာခြံ႔လွ်င္၊ ႏို့ တိုက္လွ်င္ အဝတ္အစားလဲလွယ္ေပးလွ်င္ ပင္ စကားေျပာပါ။ ဤသို့ျဖင္႕ ကေလး၏ ဘာသာစကားတိုးတက္၍ စကားေျပာ တတ္မႈ ျမန္ဆန္ေစလိမ္႕မည္။ ကေလး(၁၀) လသားခန့္ေရာက္ လွ်င္ ကေလး႐ုပ္ျပ ပံုျပင္စာအုပ္မ်ား၊ ကဗ်ာကေလးမ်ားကို ရြတ္ျပ၊ ဖတ္ျပပါ။ သီးျခားအခ်ိန္၊ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သတ္ေနခ်ိန္ တြင္ အနားေခၚ၍ ပံုျပင္ဖတ္ျပပါ။ ႐ုပ္ပံု မ်ားျပပါ။ စာရြတ္မ်ားကို ကေလးကိုယ္ တိုင္လွန္ပါေစ။ အ႐ုပ္မ်ားကိုဖြက္၍ ကေလးအား ျပန္ရွာခိုင္းပါ။ ျမင္ေနက်၊ ရွိေနက် ေနရာ တြင္ အရာဝတၳဳမ်ားအၿမဲမရွိႏိုင္ကေလး သိလာပါေစ။
ကေလးတို့၏လိုအင္
ကေလးတို့သည္ တစ္ဦးတည္း လြတ္လပ္စြာ ကစားေနစဥ္ အေဖာ္လို အပ္သည္႕အေနႏွင္႕ ေအာ္တတ္၊ ငိုတတ္ သည္။ လူႀကီးတစ္ဦးမွ အေဖာ္ျပဳေပး႐ံု ပင္ျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ ကေလး တို့သည္ လႈပ္ရွားမႈတစ္ခုတည္းကို အခါ ခါလုပ္တတ္သည္။ ကေလးငယ္ကို ေပါင္ ေပၚတင္၍ လႈပ္ေပးေနရာမွ ရပ္သြားလွ်င္ ကေလးက မိမိလႈပ္သကဲ႕သို့လိုက္လႈပ္၍ ဆက္လက္လႈပ္ေပးရန္ေတာင္းဆိုတတ္ သည္။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ ပစၥည္းမ်ားကို ပစ္ေပါက္၍ လူႀကီးအား ျပန္ေကာက္ေစ ကာလက္ထဲထည္႕လွ်င္လည္း ေနာက္တစ္ ႀကိမ္ပစ္ေပါက္၍ ျပန္ေကာက္ေစတတ္ သည္။ ဤသည္မွာ ပစ္ေပါက္လိုက္ေသာ ပစၥည္း နံရံကို ထိသံ၊ ၾကမ္းျပင္ကို ထိသံ စသည္တို့ကို ကေလးငယ္ေလ႕လာေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ကေလးမ်ားသည္ ေနရာႏွင္႕ အခ်ိန္ဆက္ႏြယ္မႈကို သေဘာေပါက္နား လည္တတ္သည္။ ထို့ေၾကာင္႕ကေလးထိန္း အိမ္ေဖာ္ အခန္းထဲဝင္လာသည္ကိုျမင္ လွ်င္ ေအာ္ငိုတတ္သည္။ မႏွစ္သက္၍ ေၾကာက္လန့္၍မဟုတ္ ထိုအခ်ိန္တြင္ မိ ဘမ်ားအျပင္ထြက္ေတာ႕မည္ကို သိေသာ ေၾကာင္႕ျဖစ္သည္။
ဆက္သြယ္မႈ
တစ္ႏွစ္ခြဲခန့္အရြယ္တြင္ကေလး သည္ စကားလံုး ၂၀ ေက်ာ္ခန့္ကို ေျပာ ႏိုင္ေနမည္။ သို့ေသာ္ လူႀကီးေျပာသည္ကို နားလည္ႏိုင္စြမ္းရွိမႈမွာမ်ားစြာတိုးတက္ေန ၿပီျဖစ္သည္။ ကေလးႏွင္႕စကားအျပန္အ လွန္ေျပာပါ။ လသားအရြယ္ဝူးဝူးဝါးဝါးေျပာ ေနလွ်င္ပင္ ဂ႐ုစိုက္နားေထာင္၍ တံု့ျပန္ ပါ။ ကေလးက စကားေျပာလွ်င္အေလး ထားနားေထာင္ပါ။ ရပ္သြားလွ်င္ မိမိ ဘက္မွ ေမးေပးပါ။ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင္႕ ပတ္သက္၍ ေမးျမန္းလွ်င္ စိတ္ရွည္ လက္ရွည္ ရွင္းျပပါ။ အေမးအျမန္းထူေစ ကာမူ ကေလးကို မည္သည္႕အခါမွ် ေဒါ သမထြက္ပါႏွင္႕။ အျခားစိတ္ဝင္စားစရာ အလုပ္ေပး ၍ အာ႐ံုေျပာင္းပါ။ ကေလးကိုဘယ္ညာ ခြဲခိုင္းပါ။ မွန္လွ်င္ ခ်ီးက်ဴး၍ မွားလွ်င္ ျပင္ေပးပါ။ ကိုယ္အ၈ၤါအစိတ္အပိုင္းမ်ားကို လက္ထိုးျပခိုင္းပါ။ ပံုျပင္မ်ား၊ ႐ုပ္ျပမ်ား ကို ျပ၍ ကေလးအားေမးၾကည္႕ပါ။ သိ ေသာပံုမ်ားျဖစ္၍ ကေလးေျပာႏိုင္လွ်င္ ခ်ီးက်ဴးပါ။ ကေလးမ်ား အလြန္ေပ်ာ္ ၾကသည္။ မဂၢဇင္းအေဟာင္းမ်ားကို က ေလးအားအပိုင္ေပး၍ လူႀကီးမပါဘဲ စိတ္ ႀကိဳက္လွန္ေလွာၿပီးအ႐ုပ္ၾကည္႕ပါေစ။ ကေလးသီခ်င္း၊ ကေလးကဗ်ာမ်ား နား ေထာင္ေစျခင္း၊ လိုက္ဆိုေစျခင္း၊ အဓိ ပၸာယ္ရွင္းျပ၍ အမူအရာလုပ္ေစျခင္းမ်ား လုပ္ပါေစ။ ကေလး၏ကာယပိုင္းသာမက Óဏ္ရည္ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈႏွင္႕ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာဖြံ႔ၿဖိဳး မႈအတြက္ပါ အေရးပါသည္။
Print Friendly and PDFPrintPrint Friendly and PDFPDF

0 comments:

Post a Comment

သတင္း၊ ေဆာင္းပါး ၊တုိင္ၾကားစာ ၊ နည္းပညာ ၊ တရားေဟာခ်က္ etc မည္သူမဆုိ လႊတ္လပ္စြာေရးသား ေပးပုိ႔ႏုိင္ပါသည္။

သင္၏ေဝဖန္အၾကံၿပဳစာသည္ က်ေတာ္တုိ႔အတြက္ ေနာက္တဖန္ေရးသားဖုိ႔ရန္အတြက္ အားေဆးၿဖစ္ေစလုိပါသည္။ အခ်ိန္ယူကာ ဝင္ေရာက္ဖတ္႐ႈၿခင္းအတြက္ အထူးေက်းဇူးတင္ပါသည္။

ခင္မင္ေလးစားစြာၿဖင့္- Admins
Email - simonkamta@thespiritfruit.com

Zawgyi Converter

Note - If you don't install zawgyi myanmar font in your computer, can be use this zawgyi converter

ရွာလုိ႔လြယ္ေအာင္ အသစ္တင္သမွ် ေခါင္းစဥ္ ( 70 )